DORİE'NİN FAVORİ PİKANLI PAYI







doriespecanpie



Moonsun bana dev bir pecan paketi gönderdiğinde çok sevinmiştim.Aklımda olan pecanlı tarifleri birbir uygulamaya koyacağım demiştim. Koydum,Moonsuna kocaman bir teşekkür yazısıyla bloga aktaracağım dedim, üstünden günler geçti belki yüz kez bilgisayara başında oturdum kalktım :)

Kendime yetişemiyorum diye bir cümle var mıdır bilmiyorum ama bu aralar durumumu ancak bu garip cümle ifade eder..Sempozyum,planlar,klişe değil diye kendimi şartladığım orjinal etkinlikler(düşün,bul,oluştur,yaptır aşamaları),saygı mevzu ki ailelerde en eksik mesele şuanda bu ! ve müthiş bir koşuşturma..

Sanat atölyesinde bir yanımız da grapon kağıtları,bir yanımızda yeni açtığı belli mis kokulu minik saksılarında ki çiçekler bir yanımızda kurdeleler dağılmış haldeyiz :) İstemsiz gülme krizlerimiz yanımıza yapışık gezdiğimiz kahve kupalarımızla öğretmenden çok çıldırmış vatandaş modundayız :) Görmeden anlaşılmaz halimiz..

Kameramız olmalı çekmeli ve izletmeliyim o zaman kelimlerle bu kadar oynamam söz veriyorum :)







doriespecanpie2




Dorie'nin kitabını elime aldığımda pecanlı tarif peşindeydim..Özellikle pecan pie olmalı diye taradım durdum sayfaları...

Bu pie Dorie'nin favorisiymiş..Kullandığı tart tabanı ile muhteşem bir karışım oluyor :) Favori olacak kadarmıymış diye mırıldanarak yapıp 2 tane mini pie mideme gidince haklılık payı olduğunu anladım sustum 1 tane daha yedim :))


DORİE'NİN FAVORİ PİKANLI PAYI


Pay hamuru :


210 gr un ( 2 su bardağından 1 yemek kaşığı eksik)

25 gr toz şeker ( 2 yemek kaşığı)

Bir iri çimdik tuz

150 gr soğuk tereyağ 

35 gr bitkisel margarin (koymayınca doku bozulmuyor)

60ml buzlu soğuk su (6 yemek kaşığı)


Pecan harcı : 

3/4 cup light mısır şurubu / glikoz / kullanmadım ama belki bal

1/2 cup esmer şeker

45 gr tereyağ eritilmiş,soğutulmuş

3 iri yumurta

2 tsp espresso tozu

1 tsp vanilya aroması

1/2 tsp tarçın

1/4 tsp tuz

1,5 cup pecan iri parçalara bölünmüş

85 gr bitter çikolata küçük parçalara ayrılmış


Tart/pie hamuru ile ilgili önce buradaki detaylı kısma göz atın..

Rondoya un,tuz ve toz şekeri koyun.Üstüne soğuk ve küpküp doğranmış tereyağ ve margarini ilave edin.Ardından 3 tbsp soğuk su ekleyip rondoyu çalıştırın.

Hamur toparlanana kadar azar azar soğuk su ekleyin.Hamur toparlandığında su eklemeyi durdurun.İçerisinde büyük parçalı tereyağlar gözükebilir bu daha mükemmel bir hamur için en gerekli hal; eritmeye çalışmayın :)Yağlı kağıt veya streç filme sardığınız hamuru en az 1 saat buzdolabında bekletin.

23-25  cm'lik pie kalıbınıza hamuru yerleştirin ön ısıtmalı 200 derece fırında üzerine alimünyum folyo ve ağırlık serip 25 dakika pişirin ve soğutun.

Mısır şurubu ve esmer şekeri çırpın şeker eriyene kadar çırpın, erimiş tereyağı ekleyin üstüne yumurtaları birer birer ekleyerek çırpın. Espresso, tarçın, tuz, vanilyayı ekleyin.Çikolataları ve pecanı en son ekleyin

Soğumuş pie tabanına harcı dökün.220 derece ön ısıtmalı fırında 15 dakika pişirin,üzerine aynı boyutta kestiğiniz almünyum folyoyu serin  ısıyı 180 dereceye düşürün 20-35 dakika daha pişirin.Koyu kahve rengi ve çıtır görüntüsü olan pie'ınızı soğumak için tel ızgaraya alın.


**Ben bu pie'ı 20 cmlik bir tart kalıbında yapıp geri kalan hamur ve harcı küçük tart kalıplarına bölüştürdüm.Üzerlerine bir top dondurmayla oldukça başarılı oldular :)

**Pecan yerine cevizde kullanabilirsiniz.


Sevgiler..


gokche!