MUZLU HİNDİSTAN CEVİZLİ MİNİ BUNDT KEK

Untitled



Dorie'nin kitabını ilk aldığımda delirmiş vaziyette tüm tarifleri denemiştim. Bazılarını biraz deforme etsemde sonuçlar hep tamdı.  Bu keklerde taaa o zamandan.

Muzlu kekleri koşulsuz şartsız tüketenlerdenim, içine birde hindistan cevizi girince mini formda yapıp ( katiyyen bitter değil ) üzerine sütlü çikolata eritip döktüm. Tabi ki yarısını soğumadan yedik :)

Verdiğim tarifi iki katına çıkarıp iki katlı bir pasta yapmakta mümkün. Ben mini sunumları daha çok seviyorum o yüzden bu şekilde düşündüm.

Birden fazla formda kullanmalık bir reçete bu. Örneğin hindistan cevizi sütünün yerine yoğurt,süt veya buttermilk olarak süt türevleri kullanmak mümkün  veya hindistan cevizi eklemeden kuru yemiş,kuru meyve eklenebilir. Temel reçetede oynamaya müsade etmesi tarifi çeşitelendirmek adına güzel bir alternatif.



MUZLU HİNDİSTAN CEVİZLİ MİNİ BUNDT KEK

Tarif Dorie Greenspan

1+1/3 cup un

3/4 tsp karbonat

Bir çimdik tuz

90 gr tereyağ oda ısısında

3/4 cup şeker

1 large yumurta

2 adet çok olgun muz (yaklaşık 1 cup kadar)

1/4 cup hindistan cevizi sütü 

1/2 cup hindistan cevizi


Tereyağını krema kıvamına gelene dek çırpın ardından şekeri ekleyip birkaç dakika daha çırpın. Yumurtayı ekleyip devam edin ve kalan kuru malzemeleri bir kenarda karıştırın. Yumurtalı karışıma bir kuru malzeme karışımınızdan bir hindistan cevizi sütünden ekleyerek harcınızı hazırlayın. 

12'li mini bundt kalıbınıza bu harcı pay edin. Ön ısıtmalı 180 derece fırında 15-18 dakika pişirin.

Üzeri için diler sadece pudra şekeri dilerseniz 80 gr sütlü çikolatayı eritin ve üstlerine gezdirin.



Untitled




Güzel bir hafta sonu olsun, ben mutfağa geri dönüyorum :)

Sevgilerimle..

gokche!