PİŞİRİLMEDEN (NO-BAKE) ÇİKOLATALI ÇİLEKLİ TART

Untitled



İlk defa 4 sene sonra pazara çıkıp sebze meyve alacağım dedim ve kan portakalı diye koştuğum tezgahın yanında çilekleri görünce açıkçası biraz bunlar tatsızdır dedim. Hatta pazarcı abi tanıdık olduğu için bu bozuktur ya oynanmıştır bununla niye satıyorsunuz diyince zorla yedirdi. Zorla dediysem ağzıma zorla tıkmadı, tamam itiraf ediyorum tadına bakmayı bende istemiştim, neyse kokusu ve tadı yazdan farklı gelmeyince haliyle sordum Antalya'dan getirtiyorlarmış. Sera yani.Koku ve tat testinden geçince aklımda ki tartı yapabileceğimi düşündüm.

Tarifte kullanırım diye aldığım miktarın yarısını yedikten sonra tam olarak şunu yaptım :




Untitled




Evet pişirilmeden bol çikolatalı (tam krizlere göre) çilekli bir tart!


PİŞİRİLMEDEN (NO-BAKE) ÇİKOLATALI ÇİLEKLİ TART


200 ml süt kreması

100 gr sütlü çikolata

200 gr bitter çikolata

4 paket negro 

100 gr tereyağ 

10-15 adet çilek


Negroları rondo da toz hale getirin ardından erittiğiniz tereyağını üzerine ekleyin. 23-25 cmlik yuvarlak tart tabanına bu karışımı yayın.Buzdolabına kaldırın.

Kremayı kaynatmadan ısıtın tezgaha alın ve üzerine ince ince kıydığınız çikolataları ekleyip ılıklaşana kadar karıştırıp eritin.Tamamen eriyip ılındığında tart tabanına bu karışımı dökün ve temizlediğiniz çilekleri ikiye kesip yüzeye yerleştirin ve buzdolabında en az 4 saat bekletin. 

Servis zamanı çıkarıp sıcak suyun altında tuttuğunuz bir bıçakla dilimleyin.




Untitled




Afiyet olsun, olmalı! :)



Sevgilerimle


gokche!