BUCKEYE-YER FISTIKLI ŞEKERLEME

hand.buckeye






Yeni yıla saatler kala bende hala çikolata modu var..Yapıp yedirme hallerindeyim..Tamda o anda elime geçen bir kitap sayesinde kısa sürede nasıl mutfakta stres atarımı buldum..


Mekan : Baked


Kitap : Baked Exploraitons


İki mutfak sevdalısı erkeğin mekanı ve kitabı..Mekanlarında oluşturdukları ve çok beğenilen tariflerin oluşturulduğu reçeteler bütünü..Baktıkça bakıyorum..Sanki oradayım hissi verdikçe sayfaları daha yavaş çeviriyorum..Bir nevi başarı hikayesinin tarifleştirilmiş hali aslında elimde ki..Denediklerimi sırayla yazacağım elbet lakin yeni yıla girerken herkes paket hazırlama derdindeyken gideceğiniz görüşeceğiniz kişilere hediye mahiyatında biraz şekerleme fena olmaz diye düşündüm..Yarın da sıcak kakao ve çikolata tarifleriyle evde yapabileceğiniz sütlü çikolatalı puding tarifiyle 2010'u kapatmayı düşünüyorum...Yeni yıl yazısı gece yarısını vurduğunda otomatik olarak yayına girecek..Ben sanırım o anda yeni sene hakkında iyi dileklerde bulunuyor olacağım..


Ne diyorduk ?


Buckeye!


Bir çeşit at kestanesi..Amerika anavatanı..Bu şekerleme ise tipi yüzünden bu ismi almış..Açıkçası iştah açıcı değilde komik bir tip buldum kendinde :)




BUCKEYE / YER FISTIKLI ŞEKERLEME


Tarif Baked Explorations adlı kitaptan..


55-65 adet


1/4 cup krem peynir


1,5 cup yer fıstığı ezmesi


1 cup yulaflı biskuvi-toz halde 


150 gr tereyağ / 10 tbsp erimiş ılınmış tereyağ


3 cup pudra şekeri 


360 gr bitter çikolata (en az %50 kakao içerikli)








how-to_collage







Krem peynir ve yer fıstığını mixerle çırpmaya başlayın ardından toz halde ki biskuviyi ekleyin 10 saniye kadar çırpın.Tereyağ ve şekeri azar azar ekleyerek hamurunuzun toparlanmasını sağlayın.Hamur homojenize olup toparlandığında mixeri kapayın.






how-to_buckeye








Yağlı kağıt serlili tepsiye yarım yemek kaşığı aldığınız hamurdan toplar yapın.Bittiğinde benmari usülü çikolatanızı eritin.Bir kürdan veya şişi toplarınızın tam ortasına saplayın(tepesi çikolataya bulanmayacak şekilde) erittiğiniz çikolataya batırın.Fasla geleni bir miktar silkeleyerek akıtabilirsiniz.Yağlı kağıt serili tepsinizin tamamını çikolataya buladığınızda oda sıcaklığında 30 dakika soğutup buzdolabına alın.

Buzdolabında 3 gün ki tecrube ettim 1 haftaya kadar uzatabiliniyor saklayabilirsiniz.








bunny chocolate






Çikolatayı bir miktar fazla tuttup tavşan kalıplarıma döktüm ve işte çikolatam hazır! Çikolata yapımı elbet ki bu derece basit değil..Örneğin benim çikolatalarım temperlenmiş değil ki evde bir termometre olmadan bu işe girişeceğimiz hiç sanmıyorum...Isısı,yağı, kalıpları,doldurması oldukça emek isteyen kurs gerektiren bir durum..Belki gelen ufaklıkları sevindirmek için azar azar yapıp abur cubur dolabımın bir köşesinde bekletebilirim..




namnamnam



Ve haftanın beklenmeyen süprizi :) Elime aldığımda etrafımda birikmiş bir mahalle vardı..Ciddiyim! Herkes itinayla tadına baktı ve tam not verdi..Gelen geçende bu çikolata kovasına elini attı durdu sanırım saymadığımız için o da durduğu yerde bereketlendi durdu..Kahve Dünyasına bu incelikleri için tekrar teşekkür ederim en son bıraktığımda herkes bizde alacağız harika diyorlardı denemekte fayda var :)


Yarın 2010'un son tariflerini verip yeni seneye girebilmek umuduyla..


Sevgilerimle..


gokche!