9.GÜN : EN KOLAY HALİYLE ÇİLEKLİ TART


la palette strawberry tart






Dün La Palette demiştik değil mi ? Kitapta adını gördüğünüzde Paris'te bir mekan olduğu anlaşılıyor lakin bu yeri bu kadar özel yapan nedir diye araştırmadan edemiyor insan..Bilenler bilir Dorie'de internet üzerinde okuyucularıyla buluşanlardan {ki ben her daim bu tarz yazarların +1 ile başladığını düşünürüm}Sitesi üzerinde La Palette hakkında ve onun çilekli tartı hakkında bilgi vermiş..Mekanın fotoğrafınıda paylaşmış..

Açıkçası fotoğraf ve reçete üzerinden düşünürsem mekan tamda Dorie'nin dediği gibi kahve içmek veya öğle yemeğini yemek için uygun görünüyor.. Ayrıca tart üzerinden konuşursam basit ama lezzetli bir stile sahipler sanıyorum..

En kolay haliyle dememin sebebi ise bu derece kolaylığa bu derece göz alıcı halde görünmesi{benim amatörlüğümü değil kitaptaki halini kastediyorum :)}..Biskuvi tabanı üzerine çilek reçeli en sonda bol çilekle servisinde creme fraiche kullandıkları basit ama  lezzetli bir tart..

Bu kadar anlattık artık başlasak diyorum :)






la palette strawberry tart






LA PALETTE'S STRAWBERRY TART / LA PALETTE'İN ÇİLEKLİ TARTI


Dorie klasik tatlı tart hamuruyla yapmıış olduğu bu tartın taban aşamalarını bu sefer toparlayarak Flickr'da set haline getirebildim..Fotoğrafların altına detaylarını elimden geldiğince yazdım ilgilenenler tıktık!

Tabanı oluşturmak için tarif tıktık!


İyi kalite koyu kıvamlı çilek reçeli


1 kg çilek

Toz şeker

Servis için : 

çırpılmış krema veya creme fraiche

Taze çekilmiş karabiber,taze fesleğen veya nane,limon veya lime kabuğu rendesi {opsiyonel}  

Pişirip soğuttuğunuz tart tabanına koyu kıvamdakii çilek reçelini sürün.Üzerine damak tadınıza göre şekerle karıştırdığınız iri doğradığınız çilekleri koyun servis edin.






la palette strawberry tart



Yarına biraz çoşalım diyorum tartı biraz daha geliştirelim bol meyveli olsun :)



Sevgilerimle..


gokche!