PORTAKALLI TRUFFLAR, KÖRİLİ KRAKERLER











































PORTAKALLI TRUFFLAR


160 gr ülker gusti sade

80 gr ülker gusti portakallı

1/4 portakal kabugu rendesi

200 ml krema


**dilerseniz küvertür kullanabilirsiniz
kremayı kaynama noktasına getirin asla kaynatmayın!

minik parcalara kıydıgınız çikolatalarınızı içine atın ve çikolata eriyip kıvam alıncaya kadar yavas hareketlerle çırpıcınınzla karıstırın mixerle değil !

dilerseniz bu kısımda daha yumusak bir tat için artan keklerinizden koyabilirsiniz

ardından çikolatanızı tezgahta bırakın ılınsın yaklasık 30-45 dakka sonra buzdolabına kaldırın

iyice sogudugunda ki bu birkaç saatte oluyor bir dondurma kaşığı ile veya bir tatlı kasıgı ile parcalar alıp yuvarlayın ve dilediğiniz karısıma bulayın

ben sekerleme kullandım ama biskuvi kırıgı un sekline getirdiğiniz kurabiyeleriniz bunun için uygun olabilir

ayrıca benim en cok yakıstırdıgım kakao :) sevdiğim bir kahve :) ve şirin şekerlemeler :)



sizin var mı ama benim izlediğim bir ton dizim var :)

prsion break,lost, nip tuck, chuck, gossip girl takılıp kaldıklarım :) cnbc-e sen cok yaşa :)

ama bu dizilerin en kotu yanı benim bolumleri değil alıp alıp sezonlarını izlemem ee bu da pek tabi benim yemeği kaçırmama sebep :) peki bunun için çare bulundu mu bulundu efendim yanda ki krakerler:))

peynir garip bir şekilde tutkum..mesela kahvaltıda peynir yoksa ben o kahvaltıya altından tabak dahi olsa burun kıvırabiliyorum..hele labne, rokfor,parmesan vs vs vs çeşitler girdimi araya ben kahvaltıdan lezzet aldıgımı hissediyorum :)

işte daha sonra tarifini vereceğim diğer krakerleride bu krakeride ben labne veya süzme yogurtla yiyorum :)

sonuç : hem sezon kaçmıyor hem de krakerleri mideye gonderiyorum :)

yalnız köri apayrı bir tat olabiliyor bazen hiç tatmayanlar için(tavsiyem tavuk yemeklerinden yana olsada krakerlerdede ayrı bir güzellik oldugunu anladım) baharatcınızda önce koklayın hatta gerekiyorsa tadına bakın ondan sonra alıp deneyin..


KÖRİLİ KRAKERLER


175 gr / 1-1,5 su bardagı kendinden kabaran un*

bir tutam tuz

10 ml / 2 tatlı kasıgı köri

1 adet cırpılmıs yumurta

75 gr tereyag / 6 yemek kasıgı

5 ml / 1 tatlı kasıgı taze kişniş


üstü için;

ayrıca 1 cırpılmıs yumurta + karasoğan tohumu (çörek otu?)


30 adet

**kendinden kabaran un mevzu daha öncede geçmişti ben tekrar yazıyorum

1 su bardagı(250ml.lik bir bardak) una 1 tatlı kasıgı kabartma tozu bir çimdik tuz


tereyag un tuz ve baharatı rondoda ekmek kırıtısı sekline gelecek kadar çekin

ardından bir kaba bu karısımı alın yumurta ve kişnişi ekleyin yogurmaya baslayın

3mm kalınlıgında acın ve yivli bir rulet ile her tepsiye 12 adet olacak sekilde dizin

ben üstü için belirttiklerimi kullanmadım

200 derecede altın sarısı rengini alana kadar fırınladıktan sonra tel ızgara üzerinde sogutun


servis önerisi; kesinlikle taze otlarla karısmıs suzme yogurt veya labne :)



sevgilerimle..


gokche!